Antrenarea mintii si cultivarea bunatatii pline de iubire
DESCRIERE
Lucrarea de fata este o traducere efectuată de Comitetul de Traducere Nalanda, a lucrării Cele şapte puncte ale antrenării minţii, de Chekawa Yeshe Dorje, cu un comentariu bazat pe învăţăturile orale predate de Chogyam Trungpa, Rinpoche.
In învăţăturile sale cu privire la această temă, Trungpa Rinpoche a folosit ca punct central de referinţă comentariul lui Jamgon Kongtrul cel Mare, numit în tibetană Changchup Shunglam (Calea principală spre Iluminare), inclus în colecţia principalelor învăţături ale Budismului Tibetan, care au rezultat mai târziu în Cele cinci Vistierii. (învăţătorul lui Trungpa Rinpoche, Jamgon Kongtrul din Sechen, a fost una din încarnările acestui învăţător din secolul nouăsprezece).
Cele şapte puncte ale antrenării minţii este o listă de nouăzeci şi cinci de sloganuri, formând o instruire sumară, concisă, cu privire la viziunea şi aplicarea budismului Mahayana.
Studierea şi practicarea acestor sloganuri este un mod foarte concret de a contracara agăţarea de ego şi de a cultiva blândeţea şi compasiunea.
Ele oferă o metodă pentru a ne antrena mintea, atât prin practicarea meditaţiei formale, cât şi prin folosirea întâmplărilor din viaţa cotidiană drept mijloc de trezire.
Fragment din carte:
…te cunoşti atât de bine, încât te-ai putea elibera de orice dezamăgire. Dacă cineva te felicită sau complimentează, s-ar putea ca ei să nu îţi cunoască întreaga existenţă.
Aşa că ar trebui să revii la propria ta judecată, la propriul tău simţ cu privire la expresiile tale şi trucurile pe care le joci atât celorlalţi, cât şi ţie însuţi.
Acest lucru nu egoist, ci auto-inspirat din punct de vedere al nonexistenţei egoului. Tu eşti doar martorul a ceea ce eşti. Tu pur şi simplu îţi observi şi evaluezi meritul, mai degrabă decât să revii asupra lui într-un mod Jungian sau Freudian.
Menţine întotdeauna doar o minte veselă
Ideea acestui slogan este de a menţine mereu o stare de mulţumire şi de bucurie. Acest lucru înseamnă că fiecare nenorocire este un bine, pentru că este o încurajare de a practica dharma.
Şi nenorocirile celorlalţi oameni sunt un bine: ar trebui să le împărtăşeşti şi să le aduci în tine, ca pe o continuare a practicii sau disciplinei lor. Deci trebuie să incluzi şi asta. In realitate, este foarte frumos să simţi astfel.
Pentru mine este chiar o senzaţie de bucurie. Te simţi atât de bine şi atât de extaziat. Cred că am fost convertit la budism. Nu lipeam pe maşina mea abţibilduri pe care scria "Iisus m-a salvat", dar mental făceam acest lucru.
Mental, puneam abţibilduri pe care scria "Mă bucur că egoul meu a fost convertit la budism, şi că am fost acceptat şi m-am realizat ca cetăţean budist, ca o persoană plină de compasiune".
Mă simţeam extraordinar de bine şi atât de mulţumit. Nu aveam nici o îndoială de unde veneau toate acestea: mă simţeam atât de puternic şi de întărit de întreaga treabă.
Chiar am început să simt că dacă nu aş fi avut o astfel de încurajare în mine, mi-ar fi fost foarte greu să studiez vajrayana. Mă simţeam atât de recunoscător, atât de bine. Deci acest slogan înseamnă să menţii un fel de mulţumire şi de bucurie, în ciuda tuturor problemelor şi ciondănelilor mici din viaţa ta.
Acest slogan este legat de cel precedent ["Din cei doi martori, păstrează-l pe cel principal"] Dacă ai fost crescut în tradiţia disciplinară ebraică şi/sau creştină, ideea de a te observa este orientată doar spre vină. însă, în acest caz, nu este aşa.
Noi nu avem nici o logică prin care să fie recunoscut, înţeles sau prezentat un concept precum păcatul originar. Din punctul nostru de vedere, nu eşti fundamentalmente condamnat.
Răutatea ta nu este neapărat privită ca o problemă - deşi este observată, evident. Tu nu eşti fundamentalmente condamnat; răutatea ta temporară este privită doar ca venind de la probleme temporare.
De aceea, pentru a duce această idee până la capăt, acest slogan spune, "Menţine întotdeauna doar o minte veselă". Este o minte veselă, pentru că nu trebuie să te uimească nici o situaţie de răutate sau de bună-dispoziţie bruscă. In schimb, îţi poţi păstra un fel de veselie de la început până la sfârşit...
Limba: Romana
Nr.pagini: 240
Dimensiuni: 13x20
An aparitie: 2013
Top 10
-Cărți noi
-Promoţii
-- 295,00 leiPRP: 350,00 lei
- 35,70 leiPRP: 42,00 lei
- 40,80 leiPRP: 48,00 lei
RECENZII