Ce inseamna sa fii un lider bun - Daniel Goleman

Preț: 35,00 lei
Disponibilitate: în stoc
ISBN: 978-606-588-914-9
Editura:
Anul publicării: 2017
Pagini: 208
Format: 13X20

DESCRIERE

Ce inseamna sa fii un lider bun

Daniel Goleman

 
 
ZÂMBIŢI ŞI LUMEA VA ZÂMBI ODATĂ CU VOI

Mai ţineţi minte acest clişeu învechit? Nu este prea departe de adevăr. Am văzut că contagiunea stărilor emoţionale este un fenomen neurologic real, dar nu toate emoţiile se răspândesc cu aceeaşi uşurinţă.
 
Un studiu din anul 1999, realizat de Sigal Barsade la Şcoala de Management de la Yale, a arătat că, la nivelul mai multor grupuri, veselia şi căldura sufletească se răspândesc uşor, în timp ce nervozitatea mai greu, iar depresia cel mai greu dintre toate.
 
N-ar trebui să fie o surpriză faptul că râsul este manifestarea celei mai contagioase emoţii. Când auzim pe cineva râzând, ne este aproape imposibil să nu râdem şi noi sau măcar să nu zâmbim.
 
Şi asta pentru că circuitele deschise ale creierului nostru sunt concepute să identifice râsetele şi zâmbetele şi să ne facă să răspundem în acelaşi mod.
 
Cercetătorii au lansat teoria că această dinamică a fost programată de natură în creierul nostru, pentru că zâmbetul şi râsul s-au stârnit întotdeauna unul pe celălalt, contribuind la conservarea speciei...
 
..................
 
... a doua zi, un alt director a venit să se întâlnească cu angajaţii. Tonul său era serios şi plin de respect, la fel şi comportamentul. El le-a vorbit despre importanţa jurnalismului într-o societate vibrantă şi despre chemarea care i-a adus pe toţi în domeniu încă de la început.
 
El le-a reamintit că nimeni nu lucrează în jurnalism ca să se îmbogăţească - meseria de ziarist a fost întotdeauna una marginală din punct de vedere financiar, iar siguranţa locului de muncă în acest domeniu creşte sau scade odată cu marile valuri economice.
 
Le-a povestit cum, în trecut, fusese şi el concediat şi cum s-a zbătut să-şi găsească un alt serviciu - dar a rămas dedicat profesiei. La final, le-a urat succes în cariera lor viitoare.

Ce reacţie au avut angajaţii, care cu o zi în urmă formau o mulţime furioasă? Când acest lider rezonant a terminat de vorbit, oamenii s-au simţit încurajaţi.
 
Am constatat că mulţi lideri (un număr alarmant de mare, de altfel) nu ştiu dacă sunt rezonanţi sau nu faţă de organizaţiile lor.
 
Mai curând suferă de »boala managerului“; un simptom deosebit de neplăcut este acela că liderul este complet ignorant cu privire la felul în care gările şi comportamentul său suat văzute de ceilalţi. Nu pentru că şefilor nu le pasă cum sunt...
--------------------------------------
 
CUPRINS:
 
Introducere      
 
Ce înseamnă să fii un lider bun?       
Leadershipul eficient    
Leadership primar: Motivaţia ascunsă a performanţei    
Cum să reaprindeţi pasiunea pentru marra     
Inteligenţa socială şi biologia leadershipului   
Trei tipuri de concentrare a atenţiei necesare unui lider    
Nu doar deştept, ci şi înţelept
 
Daniel Goleman se numără printre cei mai influenţi zece autori care au scris despre lumea afacerilor, conform Accenture Institute for Strategic Change (Institutul Accenture pentru Schimbare Strategică), iar The Wall Street Journal l-a inclus în clasamentul celor mai marcanţi zece gânditori preocupaţi de economie. Articolul „What Makes a Leader?“ („Ce înseamnă să fii un lider bun?“), scris în 1998, care dă şi titlul acestei cărţi şi pe care îl găsiţi integral în primul capitol, se află în Top 10 al celor mai citite şi mai apreciate texte publicate de Harvard Business Review.
Cercetările mele, alături de alte studii recente, sugerează că inteligenţa emoţională este o condiţie sine qua non a succesului în leadership. Un om poate avea cea mai bună pregătire din lume, o minte pătrunzătoare şi toate ideile bune la el, dar, fără inteligenţă emoţională, tot nu va fi un lider excepţional.
Daniel Goleman
Cånd i se cere cuiva să definească liderul ideal, sunt menţionate calităţi precum inteligenţa, rezistenţa, hotărårea, viziunea — atribute asociate, în mod tradiţional, cu leadershipul. Asemenea abilităţi sunt necesare, dar insuficiente pentru un lider. Studiile realizate de Daniel Goleman, în care au fost incluse în jur de două sute de companii mari, indică faptul că inteligenţa emoţională poate fi însuşirea-cheie care îi distinge pe liderii cu performanţe înalte de liderii mediocri.
Harvard Business Review

RECENZII

Spune-ne opinia ta despre acest produs! scrie o recenzie
Created in 0.0315 sec
Acest site folosește cookie-uri pentru a permite plasarea de comenzi online, precum și pentru analiza traficului și a preferințelor vizitatorilor. Vă rugăm să alocați timpul necesar pentru a citi și a înțelege Politica de Cookie, Politica de Confidențialitate și Clauze și Condiții. Utilizarea în continuare a site-ului implică acceptarea acestor politici, clauze și condiții.