Ceremoniile magice. Heptameronul. Cartea lucrurilor secrete
DESCRIERE
Ceremoniile magice. Heptameronul. Cartea lucrurilor secrete
Cărţile care, pe un parcurs milenar, si-au dobandit trista si teribila faimă de "cărţi blestemate", au fost definite de Agrippa ca fiind acele scrieri prin care "magicienii intră in legatură cu spiritele scabroase si cu demonii familiali. Goetia a facut sa apara acele cărţi tenebroase ce au putut să-i păcălească pe oameni ca Alfons din Castilia, Robert din Anglia, Bacon, Apponus si pe alţii, de altminteri, oameni foarte inteligenţi, aceste cărti blestemate pe care, numai văzandu-le, oamenii simpli ingheaţă de spaimă, din cauza că acestora le sunt străine cărţile cu adevarat bune" (De incertitudine et vanitate scientiarum..).
Oare si-ar fi imaginat Agrippa că, peste secole, cartea lui va fi pe lista acestor "cărţi blestemate"? In scrisoarea catre Trithemius (1510) el isi declara intenţiile pe care le-a avut atunci cand a inceput să elaboreze grandioasa lucrare intitulata Filosofia oculta: "Roger Bacon si Robert, Petrus din Appono, Albert cel Mare, Arnold de Villanova, Anselmus din Parma, spaniolul Picatius, florentinul Siccus, Asculus si incă mulţi alţii, mai putin cunoscuţi, care promit, este adevarat, să ne inveţe magia, dar care, totusi, ne oferă numai cateva himere, sau chiar numai superstiţii nedemne de oamenii cinstiţi. [...]. Toate acestea m-au facut să mă gandesc, inca din prima tinereţe, cercetand cu atenţie si fără teamă tot acest material misterios si miraculos, ca n-ar fi lipsit de merit dacă as restabili adevărata magie, protejand-o de toti detractorii, această primă stiinţă a tuturor inţeleptilor ca, dupa ce in prealabil o voi curăţa de toate falsificările necinstite, să ii dezvalui adevaratele principii" (J.Orsier, Henri Cornelis Agrippa).
In text deosebim trei secvente: cea dintai se referă, in special, la tehnica de deducere a numelor demonilor, prin calcule astrologice si cabalistice, ce ne face sa imputăm acest text, mai degrabă, lui Trithemius sau altuia din cercul lui; ca si in textul biblic, pentru a răspunde la chemare, fiecare demon trebuie apelat cu numele său. Intr-o a doua secventă, se prezintă modul cum pot fi realizate farmecele: cu lucruri din natura, urmand misteriile din religie (rugăciuni, sacramente, miracole etc.)... Cea de a treia secvenţă cuprinde liste cu numele demonilor.
Agrippa si-a organizat imensa sa compilatie pe patru subdiviziuni: astrologie, alchimie, cabala si demonologie. (Maria Genescu)
HEPTAMERONUL
"In a sa Filosofia Oculta, Agrippa vorbeste pe larg despre Ingeri, despre genii, despre inteligente, despre spirite si despre ceremoniile magice. Cu toate acestea, cei cu adevărat interesaţi nu s-au declarat satisfăcuţi de lucrarea acestui autor faimos, ... fapt ce ne-a determinat să venim cu o completare, aparţinand Invătatului Petrus din Apono, In vederea desăvarsirii artei magiei, continand practici pe care, urmandu-le, nu vom cadea In eroare, asa cum urmează. S-a crezut de cuviinţă să se publice aici elementele ce compun filosofia lui Petrus din Apono, anume, pentru ca cei ce nu sunt Indeajuns de pricepuţi In aceasta arta sa fie adusi la stadiul In care o pot exercita ei Insisi. Vor descoperi In acest opuscul dovezi ale existenţei virtuţilor magice, diferitele funcţii ale spiritelor, cum pot fi ele atrase pentru a le face să vorbească, ce anume trebuie făcut pentru aceasta, In funcţie de zile si de ceasuri, modul In care trebuie citite numele entităţilor, silabă cu silabă, totalitatea consideraţiilor magice, ale caror principii se regăsesc In această carte, precum si etapele obligatorii ce se impun a fi respectate In orice lucrare de magie". (cuvint inainte al editorului editiei latine)
CARTEA LUCRURILOR SECRETE
Tratatul lui Trithemius De septem secundeis sau Chronologia mystica, din care ar fi putut fi extras acest ritual de invocare a demonilor, este o scriere curioasă In care, vorbind despre Ingerii planetari, In numar de sapte, spunea ca fiecare dintre acestia guvernează lumea timp de 354 de ani si patru luni, cu randul, ca ultimul dintre ei si-a Inceput domnia In anul 1880, sfarsitul lumii urmand să se Intample la Incheierea acestui ciclu, respectiv, In anul 2235.
Ca o noutate In domeniu (ce confirma prezumtia ca textul nu i-ar aparţine lui Trithemius), In acest ritual de convocare a demonilor apar "bagheta magică" (simbol străvechi, reprezentat prin toiagul faraonilor, caduceul lui Hermes, toiagul cu un sarpe al lui Asclepios, tyrsul lui Dionysos etc.) si "sfera de cristal" (simbol mai recent; In operaţiunile de magie; abia Incepand cu secolul al XVII-lea, oglinda a fost Inlocuită cu sfera de cristal). Cei mai mulţi dintre exegeţii scrierilor lui Trithemius, un geniu uimitor al timpului sau situat la limita periculoasă dintre stiinţă si magie, considera ca el este cel mai de seama reprezentant al magiei renascentiste, Inceputa de Marsilio Ficino si Pico della Mirandola, continuand cu Agrippa, Paracelsus etc. Scopul demersurilor "magice" ale prelatului Trithemius, asa cum el Insusi declara, era de a-si satisface o ambiţie, ea Insasi demonică: "de a sti tot ce se Intampla In lume".
CUPRINS:
Ceremoniile Magice
Nota introductiva ...
Despre modul de a cunoaste numele spiritelor bune si ale celor rele, precum si a caracterelor acestora
Caracterele grafice ceresti si ale geniilor bune si rele
Tabelul semnelor si figurilor ce reprezinta entitati bune
Tabelul semnelor si figurilor ce reprezinta entitati rele
Forme obisnuite ale spiritelor lui Saturn
Forme obisnuite ale spiritelor lui Jupiter
Forme obisnuite ale spiritelor lui Marte
Forme obisnuite ale spiritelor Solare
Forme obisnuite ale spiritelor lui Venus
Forme obisnuite ale spiritelor lui Mercur
Forme obisnuite ale spiritelor Lunii
Despre stelele in cinci colturi (pentacle) si despre pecetile sf inte
Despre legari magice sau farmece
Despre sfintiri
Despre interventia spiritelor rele folosita de unii magicieni
Despre chemarea spiritelor
Despre mijloacele folosite pentru a primi previziuni sau revelatii
Despre chemarea spiritelor rele
Despre cum pot fi chemate spiritele inferioare
Despre cum pot fi chemate sufletele mortilor
Heptameronul
Nota introductiva ...
Heptameronul sau Elementele Magiei
Cuprinzand binecuvantarile, sfintirile, exorcismele si rugaciunile pentru fiecare dintre cele sapte zile ale saptamanii
Despre cercul magic si despre cum se face el
Despre numele orelor de zi si de noapte, despre ingerii ce le guverneaza; despre numele anotimpurilor si despre ingerii lor
Despre sfintiri si binecuvantari
Despre vestimentatie si despre pentaclu
Rugaciune de spus in timp ce se imbraca vesmantul
Marele pentaclu al lui Solomon
Exorcizarea spiritelor de aer
Rugaciunea catre Dumnezeu, spusa in interiorul cercului magic, spre cele patru parti ale lumii
Viziuni si aparitii
Consideratii si rugaciuni pentru cele sapte zile ale saptamanii
Pentru ziua de Duminica
Pentru ziua de Luni
Pentru ziua de Marti
Pentru ziua de Miercuri
Pentru ziua de Joi
Pentru ziua de Vineri
Pentru ziua de Sambata
Ingerii orelor, respectand succesiunea zilelor saptamanii
Cartea lucrurilor secrete
Nota introductiva
Magia si Filosofia lui Trithemius din Sponheim cuprinsa in Cartea lucrurilor secrete si Doctrina spiritelor
Arta de a atrage spiritele in cristale etc
Despre alegerea cristalului si despre modul de pregatire a cristalului pentru a primi in el o viziune
TROCUL CU DEMONII de Edouard Brasey
Pactele demonice
Pacte demonice si diabolice
Bibliografie generala
Indice de nume proprii
Dictionar tematic si de termeni
Autori:
Henry Cornelius Agrippa von Nettesheim
Petrus din Apono
Johannes Trithemius
Limba: romana
Nr.pagini: 176
Dimensiuni: 13X22
An aparitie: 2013
Top 10
-Cărți noi
-- 110,00 lei
- 230,00 lei
- 96,00 leiPRP: 101,85 lei
Promoţii
-- 456,00 leiPRP: 480,00 lei
- 96,00 leiPRP: 101,85 lei
- 107,00 leiPRP: 113,40 lei
RECENZII