Chestionare eficiente pentru angajati

thumb
Preț: 25,00 lei
Disponibilitate: în stoc - in stoc
Editura:
Anul publicării: 2015
Pagini: 144

DESCRIERE

Chestionare eficiente pentru angajati. Imbunatatirea conceperii, utilizarii si a impactului organizational - Alec Levenson

- Chestionarele mai scurte sunt mai usor de completat si au rate de raspuns mai mari, astfel ca datele sunt mai reprezentative si mai precise. Ele sunt intampinate cu mai putine reactii nefavorabile din partea factorilor interesati din cadrul organizatiei si a respondentilor. Chestionarele mai scurte au de obicei rate mai mari de completare (mai putine raspunsuri partiale in chestionar) si niveluri mai mari de participare (mai putine chestionare lipsa).

- Chestionarele mai lungi ofera cunostinte mai extinse, crescand probalitatea de a adresa intrebarile corecte.

Fragmente:

…pentru măsurătorile care provin din bazele de date ale companiilor de consultanţă, valoarea potenţială provine din marcarea punctelor de referinţă faţă de alte organizaţii din baza de date (deşi un mare semn de atenţie faţă de acest beneficiu este discutat în capitolul opt).

Faptul că permite marcarea punctelor de referinţă în decursul timpului este un argument important pentru menţinerea consecvenţei formulărilor din întrebări.

Vestea bună este că odată ce un set de itemi de chestionar a fost folosit mai mult de o dată iar factorii importanţi interesaţi sunt convinşi de valoarea lor, aceiaşi factori pot fi susţinători foarte puternici ai menţinerii formulării, astfel încât să se poată face comparaţii de mere-cu-mere pe parcursul timpului.

Totuşi, acea forţă poate să fie şi o slăbiciune: datorită faptului că orice chestionar pentru angajaţi face compromisuri în întrebările adresate, lăsând deoparte arii întregi de investigare, un chestionar care se schimbă pe parcursul timpului are o şansă mai bună de a aborda un set mai mare de chestiuni relevante.

Aşadar cei care concep şi implementează chestionarul ar trebui să îi comunice organizaţiei importanţa de a împrospăta chestionarul în mod regulat, pentru a reflecta un set de chestiuni cât mai larg posibil.

Folosiţi întrebări multiple pentru acurateţe crescută

Practicienii chestionarelor care au training în metode de cercetare folosesc întrebări multiple pe acelaşi subiect, pentru a crea o scală ce reprezintă un construct anume.

Faptul că procedează aşa creşte valabilitatea şi acurateţea măsurătorii constructului; a se vedea, de exemplu, Fields (2002) şi DeVellis (2012).

Cercetarea amplă a demonstrat că itemii individuali din chestionare pot să măsoare imprecis un concept, datorită problemei legate de conversaţia într-un singur sens: deşi s-ar putea să credeţi că o întrebare are doar o singură interpretare, de obicei aveţi nevoie de întrebări multiple pentru a vă asigura că atât voi cât şi respondenţii la chestionar sunteţi de acord cu sensul celor întrebate şi răspunse.

De exemplu, să luăm în considerare următoarele întrebări care sunt folosite de obicei pentru a măsura constructul „intenţia de a schimba locul de muncă“:

- Plănuiesc să caut un post nou în afara compa-niei/fîrmei mele pe parcursul anului următor.

- Mă gândesc adesea să renunţ la postul meu actual.

- Este probabil că voi renunţa la postul meu în următoarele 12 luni.

Oricare dintre aceste întrebări, de sine stătătoare, măsoară un aspect al intenţiilor de schimbare a locului de muncă. Totuşi fiecare aspect este distinct, măsurând intenţia de a căuta un nou loc de muncă, faptul că se gândeşte să renunţe şi o evaluare a probabilităţii de a pleca.

Cercetarea a arătat că faptul de a adresa mai mult de o întrebare duce la o măsurare mai bună şi mai precisă a intenţiilor de schimbare a locului de muncă decât dacă ne bazăm doar pe unul dintre itemi.

Importanţa faptului de a folosi itemi multipli a fost evidenţiată în repetate rânduri pentru marea majoritate a constructelor de chestionar consacrate.

Cercetătorii academici folosesc întotdeauna itemi multipli pentru fiecare construct pe care vor să îl măsoare. Practicienii şi consultanţii pentru chestionare care au training în cercetare tind să facă şi ei la fel.

Cu toate acestea, există răspunsuri nefavorabile faţă de folosirea de constructe validate pentru chestionare, care vin de obicei din toate colţurile organizaţiei, pentru că e nevoie de multiple întrebări pentru a măsura fiecare construct. Plângerile sunt separate, dar au legătură: (a) „De ce avem nevoie....

Limba: romana
Nr. pagini: 144
Dimensiuni: 14X20
An aparitie: 2015

RECENZII

Spune-ne opinia ta despre acest produs! scrie o recenzie

Carti juridice, carti economie, afaceri - Cele mai comentate cărți

Created in 0.0357 sec
Acest site folosește cookie-uri pentru a permite plasarea de comenzi online, precum și pentru analiza traficului și a preferințelor vizitatorilor. Vă rugăm să alocați timpul necesar pentru a citi și a înțelege Politica de Cookie, Politica de Confidențialitate și Clauze și Condiții. Utilizarea în continuare a site-ului implică acceptarea acestor politici, clauze și condiții.