Consilierea copiilor, o introducere practica
DESCRIERE
Volumul prezinta cele mai eficiente tehnici de consiliere a copiilor care se confrunta cu probleme emotionale, inclusiv modelul de consiliere integrativa planificata secvential elaborat de autori.
Strategiile descrise ii ajuta pe copii sa se elibereze de emotiile problematice, sa-si constientizeze optiunile si alegerile, sa descopere noi comportamente si sa gestioneze comportamentul impulsiv.
Pe linga metodele bazate pe principiile si practicile consilierii, autorii propun jocuri, activitati si fise de lucru cu ajutorul carora copiii isi pot explora sentimentele si experientele.
Toate aceste tehnici pot fi utilizate cu succes de consilieri, psihologi sau ergoterapeuti, dar si de asistentii sociali si cadrele didactice care lucreaza cu copii cu probleme emotionale.
Fragment din carte:
Abilitatile de consiliere a copiilor
Negarea
Cand realitatea unei situatii este foarte deranjanta, copiii mici o pot nega, distorsionand-o si imaginandu-su un scenariu mai acceptabil pentru ei. De exemplu, cand parintii se despart, absenta tatalui de acasa poate fi descrisa de copil drept o slujba care il determina sa fie plecat lungi perioade de timp.
Distorsionarea adevarului il protejeaza pe copil de sentimente neplacute. Pe masura ce copiii cresc, aceasta modalitate de a face fata nu mai functioneaza atat de bine deorece realitatea situatiei nu mai poate fi deghizata in fantezie.
De obicei, copiii mai mari gasesc alte modalitati de a face fata sentimentelor deranjante, fara a distorsiona realitatea.
Evitarea
Cand un copil incepe sa aibe emotii neplacute, poate devia conversatia de la un subiect dureros sau deranjant. De exemplu, copilul poate merge la casuta papusilor, oferindu-se sa faca ordine in ea, cand il intrebati despre relatia cu mama sa abuziva.
Refularea
La copiii mai mari, modalitatile de a face fata anxietatii cauzate de incertitudinile si de conflictele interpersonale sunt mai complexe. Cand refuleaza experientele dureroase din anii anteriori, amintirea acestora ar putea fi complet dizlocata din constiinta sa.
Prin urmare, copilul nu-si aminteste deloc experientele respective si va face apel la negare si la evitare, cand se va confrunta cu stimuli care, in mod normal, i-ar aminti de experienta dureroasa initiala.
De exemplu, in calitate de consilier, stiti ca copilul cu care lucratri a suferit o anumita trauma. Totusi, pe parcursul consilierii, e posibil ca el pur si simplu sa nu isi aminteasca trauma si, in consecinta, sa fie incapabil sa vorbeasca despre ea.
Cand ii spuneti sa isi aminteasca, poate inventa motive alternative logice pentru a expliva evenimentele.
Proiectia
Uneori copilul va proiecta sentimente nedorite asupra altei persoane sau a unui obiect. Procedand astfel, copilul se poate simti scutit de a recunoaste ca simte emotia inconfortabila si posibil inacceptabila.
Totusi, copilul plateste un pret foarte mare pentru aceasta. De exemplu, in timp ce se joaca, isi poate asuma rolul unui prieten imaginar…
---------------------------
CUPRINS:
Despre autor
Introducere
Partea 1. Consilierea copiilor
Obiectivele consilierii copiilor
Relatia dintre copil si consilier
Considerente etice privind consilierea copiilor
Atributele consilierilor care lucreaza cu copii
Partea 2. Cadrele practice
Contextul istoric si idei contemporane despre consilerea copiilor
Procesul terpiei copiilor
Procesele interne ale schimbarii terpeutice la copil
Consilierea Integrativa Planificata Secvantial pentru Copii
Consilierea copiilor in contextul terapiei familiei
Consilierea de grup a copiilor
Partea 3. Abilitati de consiliere a copiilor
Observarea
Ascultarea activa
Cum ajutam copilul sa isi spuna povestea
Gestionarea rezistentei si a transferului
Gestionarea conceptului de sine si a convingerilor autodistructive
Facilitatea activa a schimbarii
Finalizarea consilierii
Abilitati necesare pentru consilierea de grup a copiilor
Partea 4. Terapie prin joc - folosirea diverselor mijloace si activitati
Alegerea mijloacelor sau a activitatilor potrivite
Utilizarea animalelor de jucarie
Lucrul cu tava cu nisip
Lucrul cu argila
Desenul, pictura, colajelor si construirea diferitelor obiecte
Calatoria imaginara
Cartile si povestile
Marionetele si jucariile din plus
Jocurile imaginative de rol
Jocurile
Partea 5. Utilizarea fiselor de lucru
Consolidarea stimei de sine
Formarea de competente sociale
Educarea comportamentelor protective
Partea 6. Concluzii
Fise de lucru
Bibliografie
Index
Limba: romana
Nr.pagini: 448
Dimensiuni: 13X20
An aparitie: 2013
Top 10
-Cărți noi
-- 40,80 leiPRP: 48,00 lei
- 32,30 leiPRP: 38,00 lei
- 19,71 leiPRP: 21,90 lei
Promoţii
-- 47,50 leiPRP: 50,00 lei
- 54,87 leiPRP: 59,00 lei
- 32,30 leiPRP: 38,00 lei
RECENZII