De la joc la invatare. Cum folosim jocul didactic in educatia timpurie
Preț: 35,00 lei
Disponibilitate: stoc indisponibil
Autor: Marcia L. Nell
Editura: Trei
Anul publicării: 2016
Pagini: 248
Format: 14X21
Categoria: Carti Pedagogie
DESCRIERE
De la joc la invatare. Cum folosim jocul didactic in educatia timpurie
Marcia L. Nell
Walter F. Drew
Cum pot fi mai bine înțelese finalitățile pedagogice ale jocului?
... cum pot educatorii să-și dezvolte aptitudinile necesare pentru a utiliza jocul în moduri cât mai eficiente în procesul de instruire?
Cartea de față demonstrează în ce fel angrenarea educatorilor (dar și a părinților) în experiențe ludice creative și nedirijate conduce la o reevaluare a semnificației jocului pentru educația timpurie.
Prin descrierea unor experiențe de formare didactică în jocul "autoactiv", dar și prin stabilirea câtorva principii pedagogice specifice, autorii americani demonstrează că jocul practic și nestructurat, bazat adesea pe materiale reciclate, reprezintă nu doar un prilej de recreere, ci mai ales o ocazie de dezvoltare psiho-educațională, de autocunoaștere și de sporire a încrederii în sine a copiilor din grădinițe și școli primare.
Din carte:
Transformarea educaţiei prin practica profesională
Politicienii, factorii de decizie politica, liderii din domeniul educaţional şi publicul larg sunt conştienţi ca a venit vremea pentru o schimbare in educaţia de stat.
Dar in ce anume constă această schimbare şi cum ar trebui ea implementata daca urmă-rim intr-adevăr si imbunataţim situaţia?
Suntem adepţii schimbarii sistemice şi încurajăm utilizarea abordărilor creative pentru a o realiza.
Daca programele şi sistemele şcolare continua sa faca lucrurile pe care le-au făcut dintotdoauna, vor continua sa aibă aceleaşi rezultate. Iar a te aştepta la o schimbare in asemenea condiţii, aceasta ar fi chiar definiţia proverbiala a nebuniei.
Propunem implementarea unor schimbări pozitive prin transformarea de catre educatori a propriei lor practici profesionale.
Aşa cum afirmă Reeves (2004), îmbunătăţirea educaţiei s-a bazat, de ani de zile, pe două căi mari de a transpune in clasă ideile de cercetare eficiente.
Prima este utilizarea unor scenarii de predare. În cele mai multe cazuri, educatorii le citesc pur şi simplu urmeaza instructiunile; aportul lor la procesul de predare este minim.
A doua este abordarea investigativa, care nece-site un proces de descoperire si implicare personale, deoarece profesorii si asuma un rol activ in deciziile care influenteaza clasa
Ideea noastra de reformă a invatamantului umeaza aceasta a doua cale...
----------------------------------
DIN CUPRINS:
Capitolul 1. Introducere
Capitolul 2. Copiii si adulţii, învaţarea si jocul
Capitolul 2. Copiii si adulţii, învaţarea si jocul
Importanţa jocului pentru copii si adulţi
Ce este jocul autoactiv?
Şapte principii ale jocului autoactiv pentru adulţi
Principiul 1
Principiul 2
Principiul 3
Principiul 4
Principiul 5
Principiul 6
Principiul 7
Scurţi prezentare a teoriilor despre joc
Fricdrteh Frobel (1782-1852)
Lev Vîgoţki (1896-1934)
Jean Kagot (1896-1980)
Brian Sutton-Smith
Stuart Brown
Beneficiile jocului pentru copii
Dezvoltarea fizica
Dezvoltarea cognitiva
Limba: romana
Nr.pagini: 248
Dimensiuni: 13X20
An aparitie: 2016
Top 10
-Cărți noi
-- 28,00 leiPRP: 29,77 lei
- 30,00 lei
- 22,00 lei
Promoţii
-- 54,87 leiPRP: 59,00 lei
- 32,30 leiPRP: 38,00 lei
- 64,50 leiPRP: 76,00 lei
RECENZII