Elevii-problema, trauma si esec scolar

thumbthumb
Preț: 45,00 lei
Disponibilitate: stoc indisponibil
Editura:
Anul publicării: 2013
Pagini: 395

DESCRIERE

Prezentând succint ultimele cercetări din neuroştiinţe referitoare la modul în care trauma afectează creierul şi comportamentul şi atenţionând asupra riscului unui tratament farmacologic pripit, autoarea oferă criterii clare pentru diagnosticul corect al stresului posttraumatic, relatează o serie de cazuri relevante din propria-i experienţă de clinici an şi oferă proceduri terapeutice specifice de „prim ajutor psihofiziologie” şi de „terapie de autoreglare”, uşor de aplicat la clasă ori în cabinetul şcolar.

------------------------------
…zi de zi, elevii sunt expuşi la violenţă şi traumă – la şcoală sau acasă, la joacă sau în timpul unei spitalizări. Aceste experienţe pot schimba uşor firea elevilor, în urma stresului posttraumatic.

Numai că, de multe ori, simptomele acestei tulburări sunt etichetate greşit, ca hiperactivitate, depresie, tulburare bipolară sau de dezvoltare.

Plecând de la o bogată experienţă în psihologia clinică şi şcolară, Regalena Melrose atrage atenţia psihologilor, medicilor şi profesorilor că în spatele reacţiilor neaşteptate ale „elevilor-problemă” se află adesea o traumă neidentificată.


Fragment din carte


…trebuinţele şcolarilor variază foarte mult. Unii au nevoie de haine curate, mâncare, ochelari, ajutor pentru citit, asistenţă la matematică, îndrumare a conduitei, terapie ocupaţională, asistenţă medicală şi aşa mai departe.

Şcolile trebuie să aibă o reacţie promptă. Fiecare membru al echipei are propriile atribuţiuni. Infirmiera poate să facă un examen medical şi să se adreseze unui medic pentru tratament în cazul elevului cu indispoziţii fizice.

Psihologul şcolar poate să lucreze cu profesorul la conceperea unui plan de intervenţie la nivel comportamental pentru elevul care nu poate sta liniştit sau care se angajează în conduite prin care vrea neapărat să capteze atenţia celorlalţi.

Consilierul şcolar poate pune bazele unui grup de amiciţie al acelor elevi care întâmpină probleme în a-şi face sau a-şi păstra prietenii.

Administratorii urmăresc atent chestiunile ce ţin de disciplină pentru a se asigura că elevii vor ajunge nişte cetăţeni respectuoşi şi responsabili.

In ciuda acestor eforturi multiple, există mereu un grup de elevi în fiecare şcoală care rămâne rezistent la intervenţiile realizate de-a lungul timpului.

Echipa şcolară axată pe rezolvarea acestor probleme se poate întâlni de mai multe ori pentru a modifica intervenţiile şi pentru a recurge la noi abordări cu cei mai dificili dintre şcolari. În vreme ce majoritatea elevilor vor răspunde excelent anumitor tipuri de intervenţie, alţii vor fi în continuare greu se stăpânit, indiferent ce se face pentru a-i ajuta.

Vine un timp în care echipa de intervenţie, inclusiv părintele sau tutorele, ar fi bine să se gândească dacă elevul n-ar trebui oare evaluat în vederea acordării de servicii educaţionale speciale.

Toţi membrii echipei cunosc importanţa excluderii limbii, mediului şi a altor factori care pot explica dificultăţile continue ale elevului—aici trebuie eliminate inclusiv chestiunile ce ţin de cultură şi de lipsa de expunere la mediul de învăţare şi la materiale şcolare (exemplu: absenţa de la ore).

Evaluările psiho-educaţionale nu sunt făcute decât după ce se descoperă că asemenea factori nu sunt motivul principal pentru eşecul şcolar.

Acesta nu este un proces facil şi ar trebui să fie apreciate eforturile educatorilor de a se întâlni regulat pentru a pune în discuţie aceste probleme şi pentru a încerca să le rezolve înainte de a fi luată în considerare mutarea copilului într-un sistem de educaţie specială.

Desigur, asta nu înseamnă că anumite intervenţii nu sunt necesare şi pentru elevii care au probleme şcolare din cauza dificultăţilor ce ţin de faptul că învaţă într-o limbă străină, de prezenţa scăzută la ore, de boală sau factori de mediu. Ei necesită intervenţii în cadrul sistemului de educaţie generală, la fel ca toţi elevii cu probleme.

Totuşi, numai atunci când există o rezistenţă în timp la acest tip de intervenţie ce ţine de educaţia generală şi când fiecare dintre aceşti factori perturbatori a fost exclus din categoria principalelor cauze ale eşecului şcolar, o trimitere în scopul unei evaluări pentru educaţia specială va fi etică şi adecvată.

Limba: Romana
Nr.pagini: 395
Dimensiuni: 13x20
An aparitie: 2013

RECENZII

Spune-ne opinia ta despre acest produs! scrie o recenzie
Created in 0.0339 sec
Acest site folosește cookie-uri pentru a permite plasarea de comenzi online, precum și pentru analiza traficului și a preferințelor vizitatorilor. Vă rugăm să alocați timpul necesar pentru a citi și a înțelege Politica de Cookie, Politica de Confidențialitate și Clauze și Condiții. Utilizarea în continuare a site-ului implică acceptarea acestor politici, clauze și condiții.