Ghid pentru părinţii copiilor (cu adevărat) supradotaţi
Preț: 30,00 lei
Disponibilitate: în stoc
Autor: Béatrice Millêtre
ISBN: 978-606-9707-29-6
Editura: Philobia
Anul publicării: 2021
Pagini: 160
Categoria: Carti Psihologie, Sociologie
DESCRIERE
Ghid pentru părinţii copiilor (cu adevărat) supradotaţi
Beatrice Milletre
Te-ai săturat să tot auzi, când vine vorba de copilul tău, că se poate descurca mai bine sau că nu se concentrează suficient, că nu stă liniştit sau nu ştie cum să lucreze - şi vrei să înţelegi de ce nu are întotdeauna succes, chiar dacă el este realmente excepţional? Cauţi un set de instrumente care să-i permită să se simtă confortabil la şcoală, cu prietenii şi familia?
Beatrice Milletre, doctor în psihologie şi specialist în ştiinţe cognitive, explică într-un mod accesibil de ce copilul tău, care îşi foloseşte preponderent emisfera dreaptă a creierului, parcurge altfel etapele de dezvoltare.
Instrumentele propuse te vor ajuta să îţi formezi o serie de strategii, pentru a-i permite celui mic să acţioneze în felul său, răspunzând şi cerinţelor celor din jur. De asemenea, vei învăţa să nu pierzi din vedere faptul că el este doar un copil, lipsit de intenţii rele, că nu caută să te enerveze şi nici să te contrazică, ci doar gândeşte diferit şi uneori sfârşeşte prin a se înstrăina de propria personalitate, pentru a se „adapta" tiparului dominant.
Ajută-l, manifestă-ţi iubirea, arată-i că ai încredere în abilităţile lui şi însoţeşte-l pe drumul său, sprijinindu-l pentru a fi un copil fericit!
CUPRINS:
Introducere
PRIMA PARTE. Despre ce vorbim?
CAPITOLUL I. Poveşti adevărate... 15
CAPITOLUL II. Arhimede şi Rodin: două raţionamente diferite... 23
Rodin, elevul care-şi urmează drumul... 23
Arhimede, elevul care stă degeaba... 24
Raţionamentul secvenţial, deductiv şi raţionamentul intuitiv... 26
Ce înseamnă neurodreptaci... 27
Ce nu înseamnă neurodreptaci... 32
Rodin, elevul care-şi urmează drumul... 23
Arhimede, elevul care stă degeaba... 24
Raţionamentul secvenţial, deductiv şi raţionamentul intuitiv... 26
Ce înseamnă neurodreptaci... 27
Ce nu înseamnă neurodreptaci... 32
CAPITOLUL III. Capcanele care trebuie evitate... 35
Observă rezultatul obţinut şi nu modul de acţiune... 36
Copilul stă degeaba... 37
Copilul amână totul pe a doua zi... 37
Copilul lasă totul pe ultimul moment... 38
Observă rezultatul obţinut şi nu modul de acţiune... 36
Copilul stă degeaba... 37
Copilul amână totul pe a doua zi... 37
Copilul lasă totul pe ultimul moment... 38
CAPITOLUL IV. Caracteristicile copilului tău... 41
O sensibilitate ieşită din comun... 41
O atitudine schimbătoare... 43
Un copil visător şi neatent... 44
Copilul „habar n-am"... 45
Copilul înţelege repede, dar trebuie să-i explici îndelung... 45
Nevoia de înţelegere... 46
Cuvintele potrivite... 47
Alb sau negru, dar nu gri... 48
O sensibilitate ieşită din comun... 41
O atitudine schimbătoare... 43
Un copil visător şi neatent... 44
Copilul „habar n-am"... 45
Copilul înţelege repede, dar trebuie să-i explici îndelung... 45
Nevoia de înţelegere... 46
Cuvintele potrivite... 47
Alb sau negru, dar nu gri... 48
PARTEA A DOUA. „Setul de instrumente" pentru a acţiona eficient
CAPITOLUL V. Organizarea gândirii: hărţile mentale... 59
Cum o folosim... 60
Etape de creaţie... 60
Cum o folosim... 60
Etape de creaţie... 60
CAPITOLUL VI. Capacitatea de concentrare... 63
Mă concentrez pe ceea ce fac, fredonând cântecul preferat... 63
Mă concentrez, ascultând muzică... 66
Mă concentrez pe ceea ce fac, fredonând cântecul preferat... 63
Mă concentrez, ascultând muzică... 66
CAPITOLUL VII. Vizualizarea... 69
Folosirea corpului... 69
Folosirea unei imagini... 70
O imagine de ansamblu... 72
Folosirea corpului... 69
Folosirea unei imagini... 70
O imagine de ansamblu... 72
CAPITOLUL VIII. Găsirea drumului în viaţă... 75
Puţină practică în permanenţă... 75
Folosirea intuiţiei... 77
Puţină practică în permanenţă... 75
Folosirea intuiţiei... 77
CAPITOLUL IX. Cum să transformi sarcinile simple în unele complexe... 79
Schimbarea obiectivului iniţial... 79
Să începi cu sfârşitul... 82
Crearea unui sens şi a unor conexiuni... 83
Schimbarea obiectivului iniţial... 79
Să începi cu sfârşitul... 82
Crearea unui sens şi a unor conexiuni... 83
PARTEA A TREIA. Regulile „jocului"
CAPITOLUL X. Ce se aşteaptă de la mine... 91
CAPITOLUL XI. Utilizatorul final... 95
CAPITOLUL XII. Artist şi artizan... 97
CAPITOLUL XIII. Nu este nimic de înţeles... 101
PARTEA A PATRA. Câteva strategii
CAPITOLUL XIX. La şcoală... 111
Cum să viseze cu ochii deschişi în clasă şi să nu se mai plictisească... 111
Cum să facă faţă unui test de verificare a cunoştinţelor... 113
Cum să-şi facă temele... 117
Cum să viseze cu ochii deschişi în clasă şi să nu se mai plictisească... 111
Cum să facă faţă unui test de verificare a cunoştinţelor... 113
Cum să-şi facă temele... 117
CAPITOLUL XV. Acasă... 123
Oferă-i un exemplu... 123
Fă diferenţa... 125
Oferă explicaţii... 127
Anticipează... 128
Toleranţa, îngăduinţa, înţelegerea... 129
Ai încredere şi mergi mai departe... 131
Hrăneşte-i curiozitatea... 132
Ajută-l să se oprească, să facă lucrurile pe rând... 134
Oferă-i un exemplu... 123
Fă diferenţa... 125
Oferă explicaţii... 127
Anticipează... 128
Toleranţa, îngăduinţa, înţelegerea... 129
Ai încredere şi mergi mai departe... 131
Hrăneşte-i curiozitatea... 132
Ajută-l să se oprească, să facă lucrurile pe rând... 134
CAPITOLUL XVI. Prietenii... 137
Lasă-l să acţioneze în felul său... 137
Apelează la profesori... 139
Propriile sale proiecte şi activităţi... 139
Ceilalţi - instrucţiuni de folosire... 140
Lasă-l să acţioneze în felul său... 137
Apelează la profesori... 139
Propriile sale proiecte şi activităţi... 139
Ceilalţi - instrucţiuni de folosire... 140
CAPITOLUL XVII. Alte poveşti... 145
Concluzie... 149
Pentru mai multe informaţii... 153
Pentru mai multe informaţii... 153
Top 10
-Cărți noi
-- 47,50 leiPRP: 50,00 lei
- 54,87 leiPRP: 59,00 lei
- 55,00 lei
Promoţii
-- 47,50 leiPRP: 50,00 lei
- 54,87 leiPRP: 59,00 lei
- 51,00 leiPRP: 54,00 lei
RECENZII