Lumea Virtuală: Avataruri şi fantome
DESCRIERE
Mediile de socializare (Facebook, MySpace), avatarurile din jocurile video şi comunicarea instantanee prin chat şi prin telefonul mobil ne au bulversat obişnuinţele şi felul în care ne adresăm unul altuia. Miracolul îndrăgostirii şi drama despărţirii s au mutat pe site urile de întâlniri amoroase şi în lumi paralele de tipul Second Life, iar adolescenţii se simt mai aproape de prietenii lor virtuali decât de membrii reali ai familiei. Plecând de la aceste mutaţii, psihanalistul francez Serge Tisseron arată în ce fel adolescenţii de azi redefinesc dorinţa, relaţia cu celălalt şi percepţia realităţii.
Noile tehnologii sunt locul în care căutăm un remediu contra stresului, depresiei, frustrărilor, traumelor şi singurătăţii, riscând să ne pierdem busola în oceanul virtual. În faţa acestui miraj al ecranelor şi al internetului, psihoterapeutul francez ne readuce cu picioarele pe pământ, îndemnând la revalorizarea corpului şi la redescoperirea poftei pentru jocurile de rol.
Cartea se adresează deopotrivă psihologilor şi părinţilor.
Cine nu şi a dorit vreodată să aibă parte de toate beneficiile unei vieţi în societate, bucurându se în acelaşi timp de avantajul solitudinii? Facebook, MySpace şi Second Life îţi permit să te simţi aproape de ceilalţi, fără să pierzi nimic din sentimentul de independenţă. Pot să mă angajez sau mă detaşez cu un simplu clic. Dar sunt liniştit cu atât? Nu tocmai.
Autorul
Odată cu reţelele virtuale interactive, se profilează o „societate a negării", ca să preluăm excelenta formulă a lui Serge Tisseron. Este o societate în care realitatea poate fi negată după bunul plac. Noua generaţie a internetului a creat un univers în care „utilizatorul" este rege peste noul tărâm al comunităţii virtuale şi peste această lume a „comunităţilor" cu un aer sectar, compusă din microreligii private, în care cartea a dispărut, lăsând loc pentru Google şi Wikipedia.
Le Figaro
Serge Tisseron este psihiatru şi psihanalist, fotograf şi autor de benzi desenate. Director de cercetare la Universitatea Paris Vest Nanterre, urmăreşte trei domenii principale: traumele transgeneraţionale, relaţia cu imaginile şi schimbările sociale şi psihice aduse de noile tehnologii. La Editura Trei a mai fost tradus volumul Psihologia jocurilor video.
Limba: Romana
Nr.pagini: 216
Dimensiuni: 13x20
An aparitie: 2013
Top 10
-Cărți noi
-- 28,00 leiPRP: 29,77 lei
- 30,00 lei
- 22,00 lei
Promoţii
-- 47,50 leiPRP: 50,00 lei
- 54,87 leiPRP: 59,00 lei
- 32,30 leiPRP: 38,00 lei
RECENZII