Managementul serviciilor

thumbthumb
Preț: 54,90 lei
Disponibilitate: stoc indisponibil
Editura:
Anul publicării: 2011
Pagini: 368

DESCRIERE

În elaborarea lucrarii autorul s-a straduit sa redea elementele fundamentale ale mangementului serviciilor intr-o forma unitara, sintetizând, totodata, cele mai noi si mai reprezentative metode, tehnici si idei pe plan mondial.

Prezentare: Managementul serviciilor.

De aceasta lucrare pot beneficia nu numai persoanele care se pregatesc în domeniul managementului serviciilor, precum studentii sau cadrele didactice, ci si specialistii care activeaza în economia reala, angajati în diferite firme furnizoare de servicii

Cuprins:

Capitolul SERVICIILE SI ECONOMIA BAZATA PE SERVICII
Factorii care favorizeaza perceperea serviciilor - modelul „servuction”
Diferentele fundamentale dintre servicii si bunurile materiale
Rolurile serviciilor în economie
Clasificarea serviciilor în functie de natura lor strategica
Probleme propuse

Capitolul STRATEGII PENTRU FURNIZAREA SERVICIILOR
Elaborarea unei viziuni strategice pentru furnizarea serviciilor
Modelul celor cinci forte al lui Porter aplicat în cazul serviciilor
Lantul valorii în cazul firmelor furnizoare de servicii
Analiza strategica bazata pe resurse
Strategii generice pentru furnizarea serviciilor
Metoda SWOT
Metoda „Balanced Scorecard” aplicata furnizorilor de servicii
Probleme propuse

Capitolul INOVAREA SERVICIILOR
Modelul inovarii serviciilor
Rolul tehnologiei în furnizarea serviciilor
Rolul complexitatii si al divergentei în servicii
Managementul inovarii într-o firma de servicii
Probleme propuse

Capitolul MANAGEMENTUL CAPACITATII SISTEMULUI PRESTATOR SI A CERERII DE SERVICII
Managementul cererii serviciului
Managementul capacitatii sistemului de furnizare a serviciilor
Planificarea capacitatii
Programarea capacitatii
Managementul veniturilor
Managementul clientilor care asteapta sa fie serviti
Managementul participarii clientilor în procesul de prestare a serviciului
Tactici folosite pentru managementul clientilor care asteapta sa fie serviti
Managementul clientilor care nu coopereaza cu furnizorii de servicii
Probleme propuse

Capitolul MANAGEMENTUL MEDIULUI FIZIC AL FIRMELOR DE SERVICII
Rolul strategic al evidentelor fizice
Modelul „servicescape”
Tactici specifice pentru crearea unei atmosfere placute în firma
Proiectarea si organizarea facilitatilor pentru furnizarea serviciilor
Probleme propuse
Capitolul PROIECTAREA SISTEMELOR FURNIZOARE DE SERVICII

Analiza procesului de prestare a serviciului
Elaborarea diagramei flux a procesului de prestare a serviciului
Managementul serviciilor VI
Abordari generice pentru proiectarea sistemelor prestatoare de servicii
Rolul tehnologiei informatiei în proiectarea serviciilor
Probleme propuse

Capitolul CONFIGURAREA SI AMPLASAREA SISTEMELOR FURNIZOARE DE SERVICII
Segmentarea firmei prin decuplarea nucleului tehnic
Configurarea sistemului prestator
Identificarea locatiei pentru amplasarea facilitatilor de prestare
a serviciilor
Tehnici de localizare a amplasarii unei facilitati
Facilitati multiple
Probleme propuse

Capitolul MANAGEMENTUL PROIECTELOR
Definirea si caracteristicile proiectelor
Procesele specifice managementului proiectelor
Ciclul de viata al unui proiect
Managerul si variantele de organizare ale unui proiect
Graficul Gantt al unui proiect
Metode de planificare în retea
Metoda ADC (CPM = Critical Path Method)
Metoda PERT
Metoda „PERT-time”
Metoda „PERT-cost”
Probleme propuse

Capitolul MANAGEMENTUL COZILOR DE ASTEPTARE
Caracteristicile esentiale ale sistemelor bazate pe cozi de asteptare
Optimizarea proceselor de furnizare a serviciilor
Alte considerente specifice cozilor de asteptare
Probleme propuse

Capitolul DEFINIREA SI MASURAREA SATISFACTIEI CLIENTILOR
Definirea satisfactiei clientului si beneficiile asociate
Metode pentru masurarea satisfactiei clientilor
Factorii care influenteaza eforturile de crestere a satisfactiei clientilor
Rata optima de clienti satisfacuti
Factorii care influenteaza asteptarile clientilor
Esecuri în prestarea serviciilor si strategii destinate corectarii situatiei
Tipuri de esecuri în prestarea serviciilor
Comportamentul clientilor nemultumiti
Managementul nemultumirilor generate de serviciile achizitionate
Fidelizarea clientilor
Beneficiile furnizorilor de servicii generate de fidelizarea clientilor
Tactici de pastrare a clientilor
Tehnici folosite pentru fidelizarea clientilor
Probleme propuse

Capitolul CALITATEA SERVICIILOR
Diferentele dintre bunuri si servicii din perspectiva perceptiei calitatii
Definirea calitatii serviciilor
Diagnosticarea problemelor legate de calitatea serviciilor
Masurarea calitatii serviciilor
Cuprins VII
Desfasurarea functiei calitatii (QFD) – „casa calitatii”
Probleme propuse

Capitolul MANAGEMENTUL RESURSELOR UMANE DIN FIRMELE DE SERVICII
Practici ale managementului resurselor umane aplicate în servicii
Competentele angajatilor firmelor de servicii
Colaborarea în procesul de prestare a serviciilor
Autonomia si initiativele angajatilor (empowerment)
Selectia si instruirea personalului
Lantul profit-serviciu
Etica prestarii serviciilor
Factorii care favorizeaza comportamentele imorale în servicii
Factorii care influenteaza adoptarea deciziilor etice
Masuri de îmbunatatire a climatului etic organizational
Stresul angajatilor în prestarea serviciilor
Probleme propuse

Capitolul STRUCTURI ORGANIZATORICE PENTRU SERVICII
Proiectarea structurilor organizationale ale furnizorilor de servicii
Tipuri de structurii organizatorice (organigrame)
Structuri „mecanice” sau rigide
Structuri organice
Alegerea structurilor organizatorice
Simptomele schimbarii unei structuri
Probleme propuse

Capitolul MARKETINGUL SERVICIILOR
Stabilirea preturilor pentru servicii
Strategii de comunicare pentru firmele de servicii
Recomandari pentru îmbunatatirea comunicarii de marketing în servicii
Probleme propuse

Capitolul MANAGEMENTUL RELATIILOR DIN LANTUL FURNIZOR
Managementul lantului furnizor
Relatiile de furnizare a serviciului
Managementul relatiilor de furnizare a serviciului
Particularitatile firmelor care ofera servicii profesionale
Externalizarea serviciilor
Probleme propuse

Capitolul DEZVOLTAREA SI GLOBALIZAREA SERVICIILOR
Globalizarea serviciilor
Strategii de crestere si extindere nationala a furnizarii serviciului
Fransizarea serviciilor
Strategii de globalizare a serviciilor
Selectarea strategiilor de globalizare a serviciului
Probleme propuse
BIBLIOGRAFIE

Limba:romana

Nr.pagini:368

Dimensiuni:

An aparitie:2011

RECENZII

Spune-ne opinia ta despre acest produs! scrie o recenzie

Carti juridice, carti economie, afaceri - Cele mai comentate cărți

Created in 0.0422 sec
Acest site folosește cookie-uri pentru a permite plasarea de comenzi online, precum și pentru analiza traficului și a preferințelor vizitatorilor. Vă rugăm să alocați timpul necesar pentru a citi și a înțelege Politica de Cookie, Politica de Confidențialitate și Clauze și Condiții. Utilizarea în continuare a site-ului implică acceptarea acestor politici, clauze și condiții.