Motivaţie şi afaceri
DESCRIERE
Selecţia textelor: Deborah C. Stephens
Într-o lume în care apar zi de zi noi teorii despre management şi psihologia leadershipului, ideile lui Abraham Maslow surprind prin claritatea, profunzimea şi actualitatea lor. Prezenta antologie reuneşte articole, conferinţe şi scrisori inedite (de exemplu, către Skinner sau Rockefeller) care oferă o perspectivă utilă şi novatoare asupra managementului şi eficienţei, autoactualizării şi trebuinţelor umane, creativităţii şi leadershipului. Indiferent că vorbeşte despre nefasta mecanizare a organizaţiilor sau despre cele mai profunde motivaţii umane, Maslow oferă de fiecare dată exemple şi studii de caz, precum şi soluţii practice pentru managerii şi specialiştii în resurse umane. Aceştia vor putea afla cum să fidelizeze clienţii şi partenerii companiei, cum să creeze un mediu de lucru motivant şi creativ sau cum să se adapteze la schimbare şi la provocările neaşteptate.
Metoda managerială pe stil vechi se transformă văzând cu ochii într-o abordare uzată moral. Cu cât oamenii ajung să fie mai evoluaţi şi mai sănătoşi psihic, cu atât politica unui management luminat va deveni mai necesară pentru a supravieţui în condiţii de concurenţă şi cu atât mai ineficientă va fi întreprinderea bazată pe o politică autoritaristă.
Abraham Maslow
Abraham Maslow a reuşit să ne ofere un „tablou complet", spre deosebire de perspectiva îngustă a majorităţii cercetătorilor din ştiinţele sociale. Descoperirile sale epocale referitoare la motivaţie şi personalitate au depăşit cu mult sfera psihologiei academice, găsindu-şi aplicaţii în domeniile managementului şi marketingului. Lui Maslow i-a plăcut să exploreze tendinţele sociale abia sesizabile şi să anticipeze cu mult curaj consecinţele lor.
Psychology Today
Abraham H. Maslow (1908-1970), întemeietor al psihologiei umaniste şi autor de referinţă în psihologia personalităţii, a mai fost tradus la Editura Trei cu volumulMotivaţie şi personalitate.
Deborah Collins Stephens este coach şi fondatoare a Centrului pentru Leadership Inovator din California.
Cuprins:
Prefaţă
Mulţumiri
PARTEA ÎNTÂI
Autoactualizarea în câmpul muncii
Ierarhia trebuinţelor
Atitudinea faţă de datorie, muncă şi misiune a persoanelor orientate către autoactualizare
Note suplimentare despre autoactualizare, muncă, datorie şi misiune
Actualizarea, ca datorie
Creativitatea persoanelor aflate în procesul de autoactualizare
Câteva principii de bază ale psihologiei dezvoltării şi autoactualizării
Note despre stima de sine în mediul de muncă
Latura umană a întreprinderii
Dinamica americană
Pericolele autoactualizării
PARTEA A DOUA
Chestiuni de management şi de leadership
Necesitatea unor politici manageriale luminate
Agenţii de vânzări şi clienţii buni şi luminaţi
Note suplimentare la Agenţii de vânzări şi clienţii buni şi luminaţi
Chestiuni manageriale
Notă despre personalitatea angajaţilor în vânzări şi profesia lor
Note despre întreprinzător
Efecte secundare ale managementului luminat
Liderii, pionii şi puterea
Comunicarea – cheia unui management eficace
Dinamica managementului american
Teoria Z
PARTEA A TREIA
Creativitate şi inovare
Atitudinea creativă
O abordare holistă a creativităţii
Blocaje emoţionale la nivelul creativităţii
Nevoia de oameni creativi
Note despre creativitate
Adăugire la notele despre persoana creativă
Trebuinţele noastre estetice – note exploratorii
PARTEA A PATRA
Motivaţie şi comportament
teorie a motivaţiei umane
Toate comportamentele sunt motivate?
Motivaţia de deficit şi motivaţia de dezvoltare
Managementul ca experiment psihologic
Complexul Iona – de ce ne este teamă să creştem?
Epilog
Limba: romana
Nr.pagini: 496
Dimensiuni: 13X20
An aparitie: 2013
Top 10
-Cărți noi
-- 28,00 leiPRP: 29,77 lei
- 30,00 lei
- 22,00 lei
Promoţii
-- 32,30 leiPRP: 38,00 lei
- 21,60 leiPRP: 24,00 lei
- 26,10 leiPRP: 29,00 lei
RECENZII